Hirdetés

A kamionok vasúton történő szállítása, a RoLa tisztességes piaci körülmények között versenyképes, nem szorul állami támogatásra. Mindaddig azonban, amíg a RoLának meg kell fizetnie a pályahasználati díjat, a kamionok viszont lényegében nem fizetnek útdíjat, nem egyenlők a feltételek.

A RoLa Magyarországon hosszú évekig sikertörténetnek bizonyult. Ha átvészelné azt az időt, amíg bevezetik a tehergépkocsik útdíját, nemcsak fennmaradna, hanem komoly fejlődésére is lehetőség nyílik. A RoLa korábbi években megszokott támogatása idén megszűnt, és amennyiben nem történik változás, 2013. január elsejével minden bizonnyal leáll a RoLa-szállítás Magyarországon.

A Levegő Munkacsoport ezért elengedhetetlennek tartja az évente mintegy 400 millió forintot kitevő pályahasználati díj megfizetésének átmeneti elengedését a RoLa részére 2013-ban. A Miniszterelnökséget vezető államtitkárnak, Lázár Jánosnak, és Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszternek írt levelében a civil szervezet arra hívja fel a figyelmet, hogy az átmeneti kedvezmény megadásával az állam nem veszítene pénzt, hiszen a RoLa megszűnése esetén sem lenne bevétele a pályahasználati díjból. Egyúttal megmaradnának a RoLa egyéb díjfizetései, amelyek évente 900 millió forintot tesznek ki. Nem utolsósorban pedig évente több tízezerrel kevesebb kamion zúdulna útjainkra.
A Levegő Munkacsoport levele >>>

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás