Hirdetés

A hulladékgazdálkodással foglalkozó szervek összesítései szerint Magyarországon mindössze 1-1,1 millióan gyűjtik szelektíven a hulladékot, habár erre 9,1 millió embernek lenne lehetősége. Ugyanakkor a házhoz menő gyűjtés egyelőre még nem általánosan elterjedt, a többi gyűjtési mód pedig néhol jelentős pluszenergiát igényel a lakóktól.

Az Országos Hulladékgyűjtési Ügynökség tudatformáló kampányokkal próbál javítani a helyzeten, azonban ennek kézzelfogható hatásai mindaddig korlátozottak, amíg nincs elég kényelmesen megközelíthető gyűjtőhely – erre a jogszabályok szerint 2015-ig kell várnia a magyaroknak. Addig évente nagyjából 300 milliárd forint értékű hulladékot dobhatunk ki a kukába.

Drága műfaj

Az OHÜ mindenesetre hisz a tudatformálás fontosságában és „kedvező hatásában”, amire a tavaly szeptembertől idén március végéig tartó kampányaikban összesen 516,6 millió forintot fordítanak. Erre Török Szabolcs, az OHÜ szóvivője szerint azért is szükség van, mert „egyelőre részben nincsenek vagy hiányosak az ismeretek a szelektív hulladékgyűjtés, -feldolgozás hasznosságáról, s nem kis részben a késztetés, az elhatározás is hiányzik sok emberből”.
 

A szervezet tavaly augusztusban írt ki közbeszerzési pályázatot kommunikációs feladatok ellátására, amelyen a pályázóknak szokatlanul rövid idejük, mindössze három munkanapjuk volt a jelentkezésre. Az OHÜ végig kitartott a közbeszerzési eljárás jogszerűsége mellett, indoklásuk szerint a határidő azért sikerült ilyen rövidre, mert az európai közbeszerzéseket listázó Ted 6 nap elteltével hirdette ki a tendert, a Közbeszerzési Értesítő honlapján pedig csak ezután jelenhetett meg. Ettől függetlenül a Közbeszerzési Döntőbizottság októberi döntése alapján a kiírás három szempontból is jogsértő volt, amiért az ügynökséget 5 millió forint pénzbírsággal sújtották – a három kifogásolt eljárási hiba között nem szerepelt a határidő rövidsége, ellenben a KD a sürgősségre való hivatkozást indokolatlannak tartotta. A tendert végül a már több közbeszerzésen eredményes Bell&Partners Kft. nyerte, akikkel szeptember 11-én kötöttek szerződést, 477,4 millió forint plusz Áfa értékben, akár 50 százalékos pozitív irányú eltérést is megengedve.
RÉSZLETEK az indexen >>>
 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás