A rovat kizárólagos támogatója

Nagyon úgy tűnik, hogy válaszút elé érkezett az autóipar, el kell dönteni, hogy merre megy tovább: az elektromos vagy pedig a hidrogén hajtás. Vannak, akik szilárdan ragaszkodnak eredeti elképzelésükhöz és szövetségekkel erősítik vezető pozíciójukat. Van, aki több vasat tart a tűzbe és természetesen vannak azok, akik vállalva a körhátrányt, inkább a biztosra mennek.

Az egyik nagy táborba tartoznak azok, akik az elektromos hajtás mellett tették le a voksukat, ilyen a BMW is. A németek rohamléptekben törnek előre az elektromos járművek piacán, létrehozták az "i" almárkát, melynek két bevezető modelljét, az i3-at és az i8-at, amiért sorban állnak a vásárlók. A legfrissebb hírek pedig már arról szólnak, hogy összeállhatnak az iparág vezető szereplőjével, a Teslával. Erről az amerikai elektromosautó-gyártó első embere, Elon Musk beszélt a Der Spiegelnek adott interjújában. Musk kijelentette, hogy tárgyalásokat folytatnak (később ezt a Tesla szóvivője úgy tompította, hogy kötetlen beszélgetést folytattak) a bajorokkal arról, hogy hogyan működhetnének együtt az akkumulátorgyártásban és a karbon járműveknél történő felhasználásánál. Utóbbi alkalmazásáról a Tesla vezére azt mondta: rendkívül érdekes és viszonylag költséghatékony. Ezeken kívül pedig arról is beszélgettek, hogy hogyan bővíthetnék közösen a töltőhálózatot a közutakon.  Kettejük igyekezete nem véletlen, a BMW próbál megfelelni Brüsszel szigorodó környezetvédelmi előírásainak, míg a Tesla azon fáradozik, hogy megszilárdítsa vezető szerepét az elektromos autógyártásban, illetve piacot teremtsen az épülőfélben lévő giga akkumulátorgyárának leendő termékeinek.

A Volkswagen is az elektromos hajtásban hiszA másik német nagyágyú, a Volkswagen is egyértelműen az elektromos hajtás mellett tette le a voksát (ugyanakkor meg kell említeni, hogy létezik üzemanyagcellás projektje is).

A Daimler több vasat tarthat a tűzbe
A Daimler is nagy fantáziát látott korábban az elektromos hajtásban, 2009-ben a németek segítették ki a csőd szélére került Tesla Motorst és így részesedést is szereztek a társaságban, illetve több saját projektet is végigvittek (elektromos Smart, B-osztály). A korábbi lelkesedés viszont kezd alábbhagyni, a németek ugyanis eladták maradék részesedésüket a Teslában.

A vezető ázsiai márkák az üzemanyagcellára fogadnak

Az autógyártók másik nagy tábora az üzemanyagcella-hívőké, közéjük tartozik a Toyota, a világ legnagyobb autógyártója is. A japánok már évekkel ezelőtt megmondták, hogy a hidrogén hajtásban hisznek és az elektromos autóknak nem jósolnak nagy jövőt. Ebben a szellemben fejlesztették saját modelljüket, a Toyota Mirait, ami a világ második hidrogénhajtású modellje, ami tömeggyártásban készül.
Túlzás nélkül mondható, hogy a Hyundai vezető szerepet tölt be a hidrogén üzemanyag-cella technológiák terén. A dél-koreai gyártó messzebbre jutott a technológiák alkalmazásában, mint bármelyik más riválisa, ezzel is bizonyítva a hidrogénbe vetett hitét.
A Honda is agresszívan tör előre az alternatív hajtástechnológia területén és a hibrid járművei mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektetett a hidrogén hajtásra. Ennek eredményeként Tokióban bemutatták hidrogénhajtású tanulmányautójukat, ami a tervek szerint 2016 márciusában kerülhet a japán autópiacra legkorábban.

Mit csinálnak az amerikaiak?
Egyelőre úgy tűnik, hogy az Egyesült Államok vezető autógyártói a partvonalra helyezkedtek és igazából nem akarnak állást foglalni egyik oldalon sem.

Miért bíznak mégis sokan a hidrogén hajtásban, és kinek lesz igaza végül?
Részletek a portfolio.hu-n >>>

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás