Hirdetés
Forrás: 444.hu

Brazília és Peru területén K-NY irányú várhatóan 5300 kilométer hosszú vasutat kínaiak építik 10 milliárd dollárért. Az Amazonas-medencét átvágó vasút zavarja majd a bennszülötteket, és környezetkárosító hatása is jelentős lesz az őserő irtása miatt.

Nagyjából 10 milliárd dollár (kb. 2750 milliárd forint) értékű megállapodást kötött Li Ko-csiang kínai és Ollanta Humala perui elnök Limában. A pénzből kínai segítséggel épülne kelet-nyugati irányú vasútvonal Dél-Amerikában, perui és brazil területeket átszelve. Brazília már egy hete rábólintott a projektre, a kínai miniszterelnök ugyanis Brazíliavárost is felkereste dél-amerikai körútja során.

A vasútvonal várhatóan 5300 kilométer hosszú lesz, Brazília, Peru és Kína most kezdi a megvalósíthatósági tanulmányok készítését, ezek alapján dől majd el az is, pontosan hol jelölik ki a nyomvonalat. Brazília és Peru kormányai meg vannak győződve arról, hogy országaiknak megéri a projekt, de Kína is nyerne, olcsóbban és gyorsabban mozgathatná áruit a kontinensen. 

A map showing proposed destination of the Brazil-Peru railway

A beruházás ellenzői azonban attól tartanak, hogy az Amazonas-medencét átvágó vasútvonal zavarja majd a bennszülötteket, és környezetkárosító hatása is jelentős lesz az őserő irtása miatt. A perui elnök igyekezett megnyugtatni a nyilvánosságot, hogy a projektben ezekre is figyelnek majd, de igazán komoly szerepe ebben inkább Brazíliának lesz. (BBC

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás