Hirdetés

A világ legnagyobb divatháza, a Zara, a Greenpeace kampányának hatására vállalta, hogy 2020-ig kivonja ruháiból és a teljes gyártási folyamatból az összes veszélyes vegyi anyagot.

A Zara, a világ egyik legnagyobb divatáru-kiskereskedője és anyavállalata, az Inditex elkötelezte magát arra, hogy 2020-ig teljesen száműzze a veszélyes vegyszereket a termelési folyamatából. A Greenpeace Detox kampányában régóta kritizálja a textilipar által elsősorban a fejlődő országokban okozott környezetszennyezést.

A spanyol divathálózat már a nyolcadik márka, amely kizárja a veszélyes vegyszereket a termékei előállításának folyamatából. Simon Gergely, a Greenpeace vegyianyag-szakértője elmondta: „Örülünk, hogy a Zara is elindult a mérgező anyagoktól mentes divat irányába. Ha a Zara képes kivonni a veszélyes vegyszereket a ruháiból és a teljes gyártási folyamatból, akkor a többi márka sem keresheti tovább a kifogásokat.”

A Greenpeace csupán nyolc napja mutatta be a „Divatos és toxikus” című tanulmányát, melyben a vezető divatmárkák termékeiben található rákkeltő, hormonkárosító hatású és más káros anyagokat vizsgálta. Azóta több mint háromszázezer ember csatlakozott aláírásával a kampányhoz, tízezrek követelték a Facebookon, Twitteren és a Zara boltjai előtt, hogy hagyjon fel a mérgek használatával a cég. „Az emberek világszerte felemelték a hangjukat az ellen, hogy a textilipar mérgező anyagokat használ. Az Esprit, Gap, Levi’s és Victoria Secret sem halogathatja tovább, hogy hallgasson a vásárlóira is sürgősen elkezdjen méregteleníteni” – tette hozzá Simon Gergely.

A megállapodás szerint a Zara tulajdonosa, az Inditex [Az Inditex csoport a következő márkákból áll: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home and Uterqüe] először a hormonkárosító alkil-fenol etoxilátokat, a rákkeltő aminokká alakuló azofestékeket és a toxikus PFC-ket fogja kivonni. 2013 márciusáig a Zara húsz, 2013 végéig pedig száz beszállítóját fogja arra kötelezni, hogy tegyék elérhetővé az általuk használt vegyi anyagok listáját.

A Greenpeace 2011-ben indította el a Detox kampányát. A Zara a nyolcadik világmárka, amely vállalta, hogy a veszélyes vegyi anyagokat teljesen kivonja a termékeiből és a gyártási folyamatból. A vásárlók követelésének hatására korábban már a Nike, Puma, Adidas, H&M, C&A és Marks&Spencer is vállalta, hogy legkésőbb 2020-ig méregteleníti termékeit és a teljes gyártási folyamatot.

A Greenpeace-aktivisták a napokbana Zara budapesti üzlete előtt demonstráltak, és jelképesen elfoglalták az áruház kirakatát.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás